İnsan Kaynakları Departmanında Çalışabilmek İçin Bilmeniz Gerekenler - Emin Kariyer | İzmir Kariyer Kursları

İnsan Kaynakları Departmanında Çalışabilmek İçin Bilmeniz Gerekenler

İnsan Kaynakları Departmanında Çalışabilmek İçin Bilmeniz Gerekenler

İş hayatında sıkça duyduğunuz insan kaynakları uzmanı veya diğer kullanımı ile İK uzmanı, şirket ile personel arasında işe alım sürecinde iletişim kuran departmandır. Amacı şirket için en doğru personelleri seçmek, ayrıca şirket çalışanlarının motivasyon ve kariyer ihtiyaçlarını karşılayacak organizasyonlar düzenlemektir. İşyerinin ve çalışanların verimine yönelik raporlamalar yapar, mesai saatlerini dahil iş organizasyonuna dair talepler doğrultusunda düzenlemeleri yapar. 

Peki İK alanında kariyer hedefliyorsanız nereden başlamanız gerekmektedir?

Bunun için en avantajlı yol, mevcut iş yerinizde bu departmana yönelik harekete geçmek olabilir. Bu alanda kariyer hedeflediğinizi yöneticilerinize açıkça dile getirmeli ve uygun pozisyon açıldığında bu alanda istekli bir şekilde çalışacağınızı ifade edebilirsiniz. 

Bir diğer adım ise insan kaynakları yönetimi, sosyoloji, işletme, iktisat, çalışma ekonomisi gibi bölümlere girerek, bu alanda en çok istihdam edilen alanlarda eğitim almak olabilir. Eğer başka bir alanda lisans eğitiminizi tamamladıysanız, İK uzmanı olamayacağınız anlamına gelmiyor. İnsan kaynakları eğitimi veren programlara yazılıp sertifika alarak İK uzmanı pozisyonlarına iş başvurularında bulunabilirsiniz. 

Tabii ki sadece eğitimini almak da iyi bir İK uzmanı olmak için yeterli değildir. İnsanlarla doğru iletişim kurmak için psikolojiden iletişime pek çok alanda kendinizi geliştirmelisiniz. Alana dair okumalar yapmak, kurslara katılmak, belgeseller izlemek veya bu alanda tanınan insanların seminerlerine katılmak size çok fazla bilgi ve deneyim katacaktır. 

İnsan kaynakları uzmanı olmanın önemli bir kriteri de özgüvenli ve iletişime açık olmaktır. Bu noktada iş yerinizde inisiyatif alabileceğinizi göstermeniz gerekir. Çözüm odaklı, ayrıntılara dikkat eden ve hızlı karar alabilen insanlar bu pozisyon en doğru insanlardır. Siz de bu taraflarınızı geliştirmeye ve göstermeye odaklanın. 

Yaratıcı düşünmek ve araştırmak da iyi bir İK uzmanının sahip olması gereken özelliklerdendir. Hem işe alım süreçlerinde hem de planlama ve organizasyon süreçlerinde insanları daha iyi anlamak ve sorunlara doğru çözümleri geliştirmek için pratikler yapmalısınız. 

Kısacası iyi bir İK uzmanı olmak istiyorsanız; alana dair teorik bilginiz, deneyiminiz iyi olmalı, size özel bir iş tarzınız olmalı, liderlik becerileriniz yüksek olmalı (karar alma, insiyatif alma, kriz yönetme, çözüm odaklı olmak gibi), iletişim beceriniz yüksek olmalı (empati kurabilme, ikna edebilme gibi), özgüvenli bir duruşa sahip olmalısınız. Sürekli insanlarla iletişim halinde olacağınızı unutmamalı, sorunlarla karşılaşınca çabuk pes etmemelisiniz. 

Son olarak insan kaynakları alanında kariyer hedefliyorsanız, ilgi alanınız olan, sizi mutlu eden ve geliştireceğine inandığınız sektörlere yönelin.

İletişime Geçin